رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز در سال گذشته/استمرار روند صعودی توسعه و پیشرفت

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز از رشد ۱۰۴ درصدی تولید این شرکت در سال گذشته خبر داد.

احمدرضا حیدرنیا در جمع هیئت مدیره این شرکت از توسعه و پیشرفت پتروشیمی شیراز، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت پتروشیمی ایران طی سال‌های اخیر سخن گفت و افزود: این شرکت با اتکا به برنامه‌ریزی‌های دقیق، سرمایه‌گذاری‌های هدفمند و تلاش بی‌وقفه کارکنان خود، توانسته گام‌های بلندی در مسیر تحقق اهداف بردارد.

او به رشد چشمگیر این شرکت در عرصه تولید در سال ۱۴۰۲ به عنوان یکی از شاخص‌ترین دستاورد‌ها اشاره و عنوان کرد: پتروشیمی شیراز در سال گذشته موفق به رشد ۱۰۴ درصدی تولید محصولات نسبت به ظرفیت اسمی واحد‌ها شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین افزایش تولید بیش از ۱۰۵ هزار تنی علی‌رغم حاکمیت محدودیت‌هایی همچون قطعی گاز را نشان از تعهد و تلاش مجموعه پتروشیمی شیراز برای افزایش سهم خود در بازار داخلی و خارجی برشمرد و خاطرنشان کرد: تولیدات ۱۰ سال اخیر این شرکت نشان می‌دهد که پتروشیمی شیراز در یک روند صعودی مستمر قرار دارد و با وجود چالش‌های پیش رو، به طور مداوم در حال ارتقاء سطح تولیدات خود است.

افزایش ۲۵ درصدی سهم پتروشیمی شیراز از فروش اوره

حیدرنیا عنوان کرد: سهم تولید و فروش محصول اوره در بین شرکت‌های اوره ساز در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به خوبی نشان دهنده رشد سهم پتروشیمی شیراز در این زمینه است و این روند نشان می‌دهد که سهم تولید اوره پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۲ در بین اوره ساز‌های کشور ۲۵ درصد و سهم فروش این شرکت نیز به ۲۵ درصد رسیده است.

به گفته او؛ این افزایش نشان دهنده افزایش توان تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات پتروشیمی شیراز است که منجر به افزایش سهم این شرکت در بازار داخلی و خارجی شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی همچنین به پیشرفت قابل توجه پروژه‌های توسعه‌ای علاوه بر افزایش تولید، اشاره و در این خصوص نیز خاطرنشان کرد: پروژه ساخت کارخانه تولیدی کیسه که از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده، تا پایان سال ۱۴۰۲ به پیشرفت ۲۲ درصدی رسید. این پروژه با هدف بومی‌سازی و استفاده از حداکثر توان تولید داخل در حال اجرا است و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از آن، گامی دیگر در راستای تحقق اهداف خودکفایی کشور برداشته شود.

حیدرنیا به صرفه جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی توری‌های کاتالیست پلاتین-رودیوم در پتروشیمی شیراز اشاره و این مهم را نیز گامی مهم در راستای خودکفایی صنعت پتروشیمی کشور و تحقق ایران قوی برشمرد.

صرفه جویی ارزی بیش از ۴ میلیون یورویی

او اضافه کرد: این دستاورد با صرفه جویی ارزی بیش از ۴ میلیون یورویی نشان‌دهنده عزم و اراده متخصصان ایرانی در مسیر خودکفایی و قطع وابستگی به منابع خارجی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین با اشاره به اهمیت این دستاورد در صنعت پتروشیمی کشور، گفت: اسید نیتریک به عنوان ماده اولیه در تولید نیترات آمونیوم، یک محصول کاملاً راهبردی در صنایع مختلف است و بومی‌سازی کاتالیست توری‌های پلاتین-رودیوم، استمرار تولید این محصول را تضمین و کشور را از وابستگی به منابع خارجی بی‌نیاز می‌کند.

حیدرنیا در خاتمه سخنانش به برنامه‌های آتی این شرکت نیز اشاره و با تاکید بر استمرار توسعه و پیشرفت شرکت پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۳، گفت: افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصولات، توسعه بازار‌های صادراتی و بومی‌سازی فناوری جزو مهمترین برنامه‌های ما در سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز