صرفه جویی ۴۳ میلیون مترمکعبی مشترکین گاز در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: مصرف گاز مشترکین استان در سال گذشته ۴۳ میلیون متر مکعب نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش یافت.

 کمالی اظهار کرد: سال گذشته پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی استان آذربایجان شرقی مصرف شد که ۲۰ میلیون متر مکعب نسبت به سال قبل آن کاهش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: موضوع مصرف بهینه گاز طبیعی که جزو منابع تجدیدناپذیر است از اولویت‌های شرکت در بحث فرهنگ‌سازی و مسئولیت‌های اجتماعی است و ضرورت دارد در تمامی حوزه‌های انرژی آب ، برق و گاز اصل صرفه‌جویی رعایت شود.

کمالی گفت: به رغم افزایش تعداد مشترکین در بخش‌های خانگی  صرفه جویی اتفاق افتاده در سایه همراهی و همیاری همگانی است.

وی افزود: هم اکنون یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۹۸۲ مشترک گاز طبیعی در استان وجود دارد و پایداری گاز مصرفی این تعداد مشترک در نتیجه تلاش شبانه روزی همکاران این شرکت محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: زمان بهره مندی مشترکین از آسایش و گرمای گاز در شب‌های زمستان همکاران عملیاتی این شرکت در سردترین ساعت‌های شب با حضور در ایستگاه‌های گازرسانی بحران‌ها را مدیریت و پایداری گاز را حفظ کردند.

کمالی ادامه داد: تجهیزات بروز و مانتیورینگ و رصد مداوم ایستگاه‌های گازرسانی از طریق سامانه‌های نرم افزاری و استقرار اطلاعات مکانی مشترکین از طریق سامانه GIS از دیگر مزیت‌های شرکت در حفظ پایداری گاز طبیعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز