یمن خواستار کاهش صادرات نفت به آمریکا و اروپا شد

یمن با اشاره به حمایت همه جانبه آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی خواستار کاهش صادرات نفت به آنها شد تا راهی برای توقف جنگ باز شود.

محمد علی الحوثی یکی از اعضای شورای عالی یمن اعلام کرد اگر صادرات نفت به اروپا و آمریکا به نصف کاهش پیدا کند، این اقدام باعث پایان  جنگ جاری رژیم صهیونیستی علیه غزه خواهد شد.

بر اساس گزارش آناتولی، او معتقد بود که کشورهای عربی کارت‌های زیادی برای توقف جنگ غزه، در دست دارند که اگر می‌خواستند از آن استفاده کنند، این کار را می‌کردند و پیامد‌های بزرگی در پی می‌داشت.

او از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا صادرات مشتقات نفتی به آمریکا و اروپا را به ۵۰ درصد کاهش دهند چراکه این  گام راهی به سوی توقف جنگ خواهد داشت. 

در ۲۱ فوریه، پیش‌نویس قطعنامه‌ای ارائه شده توسط الجزایر که خواستار آتش‌بس فوری در غزه به دلایل بشردوستانه بود، مورد حمایت ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت قرار گرفت، در حالی که آمریکا با استفاده از وتوی خود با آن مخالفت کرد و انگلیس از رای ممتنع داد.

این سومین باری بود که آمریکا از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در ۷ اکتبر، از وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل علیه پیش نویس قطعنامه‌هایی که خواستار آتش بس در غزه بود، استفاده کرد.

یمنی‌ها در همبستگی با غزه که با جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا مواجه است، ماه هاست که کشتی‌های باری این رژیم یا مرتبط با آن را در دریای سرخ با موشک و هواپیما‌های بدون سرنشین هدف قرار داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه